قاعده حركت در مسير هدف دار اقتضامى كند در مقاطعی از زمان درنگ كرده و با ارزیابی آنچه كه كسب كرده ايم ادامه راه رابا درايت بيشترى دنبال كنيم. فرايند يادگیری -ياددهى نيز از جهت ساختارى، حركتى است جهت دار كه نياز دارد در برخى زمان هاى خاص مورد ارزشيابى قرار گیرد تا هم دانش آموز وهم معلم بداند كه كجايند و كدام سو بايد بروند در لزوم برگزاری آزمون و انجام ارزشيابى در سيستم آموزشی دلايل متعددى وجود دارد كه بيان انها خارج از مجال اين نوشتار است وصد البته شما مخاطب گرامى نيز از آنها مطلع هستيد.
بسته سنجش و ارزشيابى انديشمند
مجموعه خدمات ارزشيابى انديشمند در قالب « بسته سنجش وارزشيابى» ارائه مى گردد اين بسته شامل موارد زير است
آزمون های تیزهوشان
آزمون های پیشرفت تحصیلی
آزمون های استعداد سنجی
آزمون هاى تيزهوشان كشورى
هدف از برگزاری اين آزمون ها كسب امادگی جهت شركت در آزمون ورودى مدارس تيزهوشان و مدارس خاص مى باشد
تعداد مراحل اين گروه از آزمون ها در پایه هاى مختلف بشرح زير است:
پايه ششم ابتدابى 5 مرحله
پایه نهم 5 مرحله
جدول زمانى اين آزمون ها متناسب با تقويم فعاليت هاى آموزش تنظيم و در ابتداى سال تحصيلى دراختيار دانش آموزان قرار مى گیرد.
آزمون هاى پيشرفت تحصيلى كشورى
سنجش ميزان آموخته ها و پیشرفت دانش آموز از اصلى ترين اهداف اين گروه از آزمون هاست. به عبارتى آن دسته از دانش آموزان كه بواسطه ضعف درسى به دنبال ارتقاء سطح علمى خود مى باشند مى توانند از اين آزمون ها براى تعيين وضعيت و چگونگى تنظيم برنامه مطالعاتى خود استفاده نمايند
تعداد مراحل اين آزمون ها بشرح زير می باشد:
اول ابتدایی ۲ مرحله
دوم ابتدابى ۴ مرحله
سوم ابتدايى ۶ مرحله
چهارم ابتدابى ۶ مرحله
پنجم ابتدايى ۶ مرحله
ششم ابتدايى ۶ مرحله
مجموعه گزارش هاى مديريتى ویژه ى آزمون هاى انديشمند
آزمون هاى تيزهوشان
در اين گروه از آزمون ها به هر يك از داوطلبين يك نسخه كارنامه با مشخصات زير ارائه مى گردد
اعلام درصد دانش آموز به تفكيك هر درس
اعلام ميانگین درصد هر درس به تفكيك كلاس، مدرسه، دختر وپسر، شهر و كشور
اعلام بالاترين و يا بيشترين ميزان درصد
اعلام رتبه دانش آموز به تفكيك كلاس، مدرسه، دختر وپسر،
اعلام ميزان تست پاسخ درست، نادرست ونزده به تفكيك هر درس
تحليل وضعیت پاسخ گویی دانش آموز به تفكيك هر سول با ذکر نام درس
ارائه گزارشات جامع مدیریتی برای تصمیم گیران آموزشی
آزمون پيشرفت تحصيلى
دراين گروه از آزمون ها، علاوه بر كارنامه فردى دانش آموز مشابه آنچه كه در شماره بالا توضيح داده شد، گزارشات زير نيز ارائه می گردد:
جدول تحلیل سوالات
مقایسه کلاس های یک پایه در یک مدرسه به تفکیک درس همراه با نمودار مربوطه
مقایسه یک پایه در کل مدارس شرکت کننده به تفکیک درس با نمودار مربوطه
نمودار مقایسه آزمون های یک پایه در کلاس های مختلف به تفکیک درس
جدول مقایسه دانش آموزان یک کلاس در یک مدرسه به تفکیک درس
نمودار زنگوله ای
با اندیشمند ، از همکلاسی های خود یک گام جلوتر باشید ...
مسئولین محترم مدارس می توانند جهت شرکت در آزمونها با شماره 02188976077 داخلی 110 سرکار خانم بهادری تماس و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.